Trzebownisko, 4.12.2025r.
Wójt Gminy Trzebownisko
Działając na podstawie art. 13 ust.1, art. 25 ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami (Dz.U z 2024r., poz. 1145 ze zm.)
ogłasza
pierwszy ustny przetarg nieograniczony na wybór najemcy całej nieruchomości zabudowanej budynkiem użytkowym przeznaczonym na działalność gastronomiczną (restauracja) zlokalizowanej w miejscowości Łąka, gm. Trzebownisko, stanowiącej własność Gminy Trzebownisko.
I. Informacje o nieruchomości:
| Lp | Położenie nieruchomości | Oznaczenie nieruchomości wg księgi wieczystej oraz ewidencji gruntów | Cena wywoławcza czynszu najmu* | 1.Wadium 2. Minimalne postąpienie | Czas trwania umowy |
| 1. | Działka położona w miejscowości Łąka, gm. Trzebownisko, powiat rzeszowski. ID: 181613_2.0002.1195/8 | Nieruchomość oznaczona jest nr ewid. 1195/8 o pow. 0,1831m2 , zabudowana budynkiem użytkowym o pow. 358,05 m2. Nr księgi wieczystej RZ1Z/00076928/0 (dział III i IV wolne od wpisów). | 10 800,00 zł netto + podatek 23% Vat | 1- 2000,00 zł 2- 200,00 zł | Na czas określony- 3 lata |
2. Dla nieruchomości prowadzona jest księga wieczysta nr RZ1Z/00076928/0. Działka jest wolna od obciążeń, zobowiązań, praw i roszczeń na rzecz osób trzecich. Nieruchomość nie jest objęta mpzp, natomiast została wpisana do rejestru zabytków nieruchomych zespołu folwarczego w Łące.
3. Przedmiotem przetargu jest cała nieruchomość, o której mowa w pkt.1 zabudowana budynkiem użytkowym o łącznej pow. użytkowej 358,05 m2, na który składają się następujące pomieszczenia (zał. nr 1- rzut parteru): P1- główna sala restauracyjna- 123,91m2, P2- Holl główny- 43,39m2, P3- Boczna sala restauracyjna- 39,12m2, P4- Komunikacja 1-6,15m2, P5- łazienka dla kobiet- 7,76 m2, P6- WC kobiet- 10,65m2, P7- WC dla niepełnosprawnych- 5,22 m2, P8- łazienka dla mężczyzn- 4,68m2, P9- WC dla mężczyzn- 7,15m2, P10- pomieszczenie gospodarcze- 3,49m2, P11- Rozdzielnia kelnerska- 8,62m2, P12- zmywalnia- 9,99m2, P13- kuchnia- 24,94m2, P14a- przygotowalnia wstępna- 10,03m2, P14b- Obieralnia- 8,64m2, P15- komunikacja 3- 6,19m2, P16- magazyn artykułów spożywczych i chłodnia- 12,27m2, P17- pomieszczenie socjalne- 6,45m2, P18-Wc dla pracowników- 3,81m2, P19- komunikacja 4- 6,92m2, P20- kotłownia- 8,68m2.
4. Budynek wyposażony jest w instalacje: elektryczną (wraz z instalacją fotowoltaiczną), wodno-kanalizacyjną, gazową, instalację centralnego ogrzewania, klimatyzację, wentylację mechaniczną, system alarmowy. Budynek przystosowany jest do prowadzenia działalności gastronomicznej (zał. nr 2- wykaz wyposażenia).
1. Wysokość czynszu najmu zostanie ustalona w wyniku niniejszego przetargu.
2. Czynsz płatny jest miesięcznie w terminie do 20-tego dnia każdego miesiąca przelewem na konto Gminy Trzebownisko wskazane w umowie, na podstawie otrzymanej faktury Vat.
3. Stawka czynszu począwszy od 2027r. będzie podlegała waloryzacji raz w roku
o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za rok kalendarzowy poprzedzający rok w którym dokonuje się waloryzacji, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym wskaźnik ogłoszono komunikatem Prezesa GUS, opublikowanym w Monitorze Polskim.
4. Oprócz czynszu najmu Najemca zobowiązany jest uiszczać podatki i inne ciężary wynikające z zawartej umowy.
5. Umowa najmu zostanie zawarta na okres 3 lat.
6. Wszystkie koszty związane z prowadzeniem działalności gastronomicznej ponosi w całości Najemca.
9. Najemca zobowiązany będzie do współpracy z Gminnym Centrum Kultury w Trzebownisku (w skrócie GCK) mającym siedzibę w Łące nr 239, 36-004 Łąka w zakresie:
1) Współpracy z lokalnymi organizacjami tj;
– aktywna współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich (KGW) z terenu gminy,
– współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy Trzebownisko
2) Współpracy przy organizacji wydarzeń tj;
– udział w przygotowaniu i obsłudze wydarzeń organizowanych przez GCK – zarówno w lokalu, jak i podczas wydarzeń plenerowych na terenie gminy,
– zapewnienie odpowiedniego standardu obsługi gości podczas wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych i promocyjnych,
– gotowość do prowadzenia punktu gastronomicznego lub stoisk tematycznych podczas imprez otwartych
3) Charakteru i menu lokalu tj;
– prowadzenie oferty kulinarnej nawiązującej do kuchni dworskiej, staropolskiej i regionalnej, podkreślającej historyczny charakter zespołu folwarczego w Łące,
– wykorzystywanie w menu elementów związanych z lokalnym dziedzictwem kulinarnym, tradycjami wsi Łąka i dawnego folwarku,
– możliwość tworzenia specjalnych, tematycznych menu na potrzeby eventów (np. święta lokalne, warsztaty kulinarne, wydarzenia historyczne).
4) Promocji dziedzictwa miejsca tj;
– dbałość o spójność estetyczną i programową z historycznym charakterem folwarku (głównie przy aranżacji wystroju restauracji),
– wspieranie działań GCK w zakresie popularyzacji lokalnej historii, tradycji rzemieślniczych i kultury dworskiej,
– udział w tworzeniu wydarzeń tematycznych (np. degustacje, wieczory historyczne, pokazy kulinarne, wycieczki edukacyjne),
– bieżąca komunikacja z GCK w sprawach organizacyjnych, planowania wydarzeń, tak by nie pokrywały się z kalendarzem GCK oraz promocji wspólnych inicjatyw.
5) Promocji i działań informacyjnych:
– współuczestnictwo w promocji wydarzeń organizowanych w restauracji i na terenie Gminy
– prowadzenie komunikacji zgodnej z identyfikacją wizualną GCK i Gminy (np. logotypy na plakatach, oznaczenia partnerstwa),
– konsultowanie planowanych wydarzeń i działań marketingowych, aby zachować spójność oferty miejsca.
10. W zakresie szczegółowych informacji dot. współpracy z Gminnym Centrum Kultury należy kontaktować się z Dyrektorem GCK – numer tel. 17 282 59 30.
11. Najemca zobowiązany jest do zapewnienia wysokiego poziomu świadczonych usług.
12. Szczegółowe warunki najmu, prawa i obowiązki Najemcy i Wynajmującego określa umowa najmu. Projekt umowy dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy w Trzebownisku w referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Gruntami, pok. 23, II piętro.
III. Warunki i przebieg przetargu:
2. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w kwocie– 2000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych), na rachunek bankowy Gminy Trzebownisko w Banku Spółdzielczym w Jasionce, Nr rachunku Nr 24 9191 0000 2001 0000 0143 0062 do dnia 12 grudnia 2025r. Za datę dokonania płatności uważa się dzień wpływu wadium na rachunek bankowy Gminy Trzebownisko. W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko wpłacającego lub nazwę z dopiskiem przetarg.
3. Cena wywoławcza czynszu najmu wynosi 10 800,00 zł netto za całość.
Minimalne postąpienie nie może być niższe niż 200,00 zł. Do czynszu wylicytowanego dolicza się podatek vat w wysokości 23%.
4. Biorący udział w przetargu powinni posiadać przy sobie dokument stwierdzający tożsamość. W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba prawna, osoba upoważniona do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, a osoba prowadząca działalność gospodarczą zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.
5. Przetarg zostanie przeprowadzony w formie licytacji, gdzie po trzykrotnym wywołaniu najwyższego czynszu zaoferowanego dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
6. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeśli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej czynszu wywoławczego.
7. Wniesione wadium zostanie zwrócone uczestnikom przetargu nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia lub odwołania przetargu, za wyjątkiem uczestnika, który przetarg wygra, a wpłacone przez niego wadium zostanie zwrócone po podpisaniu umowy najmu.
8. Umowa najmu zostanie podpisana najpóźniej w terminie 14 dni od dnia zamknięcia przetargu. W przypadku uchylenia się osoby, która wygra przetarg od zawarcia umowy najmu wadium przepada na rzecz Gminy Trzebownisko.
9. Szczegółowe informacje na temat przetargu, regulaminu przeprowadzania przetargu, nieruchomości będącej przedmiotem przetargu oraz projektu umowy można uzyskać w Urzędzie Gminy w Trzebownisku, p.23, II piętro, tel. 17 7713 714.
10. Organizator przetargu zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny, o czym poinformuje niezwłocznie poprzez zamieszczenie ogłoszenia w prasie, na tablicy ogłoszeń oraz na stronie bip Gminy Trzebownisko.
11. Przystępując do przetargu oferent potwierdza, że zapoznał się z regulaminem przetargu, oraz projektem umowy najmu i nie wnosi co do tego zastrzeżeń.
12. W/w budynek można oglądać od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu.
13.Termin wywieszenia ogłoszenia: od 4.12.2025r do 16.12.2025r.
„Urząd Gminy Trzebownisko przetwarza dane osobowe uczestników przetargu. Więcej szczegółów jest dostępne na stronie internetowej: www.bip.trzebownisko.pl w zakładce „RODO”.
