Zarządzenie nr 58
Wójta Gminy Sosnowica
z dnia 15 grudnia 2025 r.
w sprawie sprzedaży składników rzeczowych majątku ruchomego (pojazd będący własnością gminy Sosnowica)
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. z 2025 r. poz. 1153) zarządzam, co następuje:
§ 1. Przeznaczam do sprzedaży w trybie przetargu publicznego, (pisemne składanie ofert), pojazd stanowiący własność Gminy Sosnowica:
| L.P | Nazwa, typ, rodzaj sprzętu | TYP, Nr rejestracyjny | Rok produkcji | Masa własna(kg) | Ilość | Cena | Uwagi |
| 1. | Ciągnik rolniczy URSUS 4512 | LPA N156 | 1997 | 2980 | 1 | 39000,00 | Pojazd nie posiada usterek klasyfikowanych jako usterki poważne i usterki niebezpieczne |
§ 2. W celu przeprowadzenia przetargu powołuję komisję przetargową w składzie:
1. Justyna Bąk- Przewodniczący Komisji
2. Krzysztof Leputa- Członek Komisji
3. Marta Dyszewska- Członek Komisji
4. Adrian Kopeć- Członek Komisji
§ 3. Regulamin i warunki określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się pracownikowi na stanowisku do spraw gospodarki mieniem komunalnym.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
| Wójt Gminy Sosnowica Mariusz Hołowieniec |
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 58
Wójta Gminy Sosnowica
z dnia 15 grudnia 2025 r.
Przedmiot przetargu publicznego:
Przedmiotem przetargu publicznego jest sprzedaż składników rzeczowych majątku ruchomego według § 1 Zarządzenia Nr
Sprzęt przeznaczony do sprzedaży w trybie przetargu publicznego, (pisemne składanie ofert), pojazd stanowiący własność Gminy Sosnowica:
| L.P | Nazwa, typ, rodzaj sprzętu | TYP, Nr rejestracyjny | Rok produkcji | Masa własna(kg) | Ilość | Cena | Uwagi |
| 1. | Ciągnik rolniczy URSUS 4512 | LPA N156 | 1997 | 2980 | 1 | 39000,00 | Pojazd nie posiada usterek klasyfikowanych jako usterki poważne i usterki niebezpieczne |
1. Oferty pisemne należy złożyć do dnia 05.01.2026 r. do godz. 10 00 w sekretariacie w Urzędzie Gminy w Sosnowicy, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, pokój nr 9 z dopiskiem: „Przetarg publiczny – oferta zakupu pojazdu CIĄGNIK ROLNICZY URSUS 4512″. Nie otwierać przed dniem 05.01.2026 r. godz. 1000.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 05.01.206 r. o godz. 1100 na Sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Sosnowicy, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica.
3. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej wartości urządzenia, tj. 3900zł.
Wadium należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Gminy Sosnowica nr: 40 8042 0006 0130 0231 2000 0270 Bank Spółdzielczy w Parczewie w terminie do 31.12.2025 r. W tytule przelewu należy wpisać nazwę i rodzaj sprzętu, nr rejestracyjny, imię i nazwisko uczestnika przetargu.
4. Za termin wpłaty wadium uznaje się datę wpływu środków na wskazane konto Urzędu Gminy w Sosnowicy. Osoby, które nie wniosą wadium w w/w terminie, nie zostaną dopuszczone do przetargu. Wadium wpłacone przez osobę, która wygra przetarg zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia.
5. Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy oferent, którego oferta zostanie przyjęta uchyli się od zawarcia umowy. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone.
6. Osoba fizyczna biorąca udział w przetargu zobowiązana jest posiadać: dowód osobisty, a osoba reprezentująca osobę prawną dodatkowo stosowne pełnomocnictwo i aktualny wypis z rejestru sądowego. W przypadku kopii wypisu, kopia winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem.
7. Wydanie urządzenia – ciągnik rolniczy Ursus 4512, nastąpi po zapłaceniu przez nabywcę ceny określonej w ofercie po potwierdzeniu wpływu zapłaty na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Sosnowicy.
8. Niniejsze ogłoszenie o przetargu zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu
gminy w Sosnowicy oraz na stronie internetowej www.ugsosnowica.bip.lubelskie.pl, oraz w dzienniku internetowym infopublikator.pl
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Sosnowica pok. Nr 17 tel. 825912152 wew. 118. Pojazdy można obejrzeć po wcześniejszym uzgodnieniu terminu oględzin telefonicznie.
9. Zastrzega się możliwość unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
Oferta jest wiążąca do dnia 04.02.2026 r.
WARUNKI ODRZUCENIA OFERTY:
1. Komisja przetargowa odrzuci ofertę, jeżeli:
a) oferta zostanie złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium;
b) oferta nie zawiera danych oraz oświadczeń, o których mowa w ogłoszeniu o przetargu publicznym lub są one niekompletne, nieczytelne albo budzą inną wątpliwość, zaś jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.
2. O odrzuceniu oferty komisja przetargowa zawiadomi niezwłocznie oferenta.
WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ:
1. Złożenie jednej ważnej oferty wystarcza do przeprowadzenia przetargu publicznego.
2. Komisja przetargowa wybierze oferenta, który zaoferował najwyższą cenę brutto (z
podatkiem VAT).
3. W przypadku gdy okaże się, że co najmniej dwóch oferentów zaoferowało tę samą cenę, komisja przetargowa ma prawo do kontynuowania przetargu publicznego w formie aukcji (licytacji ustnej) między tymi oferentami. Aukcja zostanie przeprowadzona w tym samym terminie i miejscu, w którym przeprowadzany jest przetarg publiczny. W przypadku aukcji ustala się minimalną wysokość „postąpienia” na poziomie 1% ceny wywoławczej. Aukcję prowadzi przewodniczący Komisji przetargowej. Licytant, który wygra aukcję będzie zobowiązany do zapłacenia ceny nabycia w terminie 7 dni, licząc od dnia zawarcia umowy, na podstawie otrzymanej od Sprzedającego faktury VAT.
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY:
1. Z oferentem, który zaoferuje najkorzystniejszą cenę zakupu pojazdu lub maszyny, będącej przedmiotem przetargu publicznego, zostanie zawarta umowa sprzedaży.
2. Wybranemu oferentowi zostanie przesłany protokół z otwarcia ofert przetargu publicznego wraz z fakturą VAT wystawioną na zaoferowaną cenę zakupu.
3. Nabywca jest zobowiązany zapłacić cenę nabycia pojazdu, będącej przedmiotem przetargu publicznego, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Numer rachunku bankowego organizatora przetargu publicznego zostanie dla nabywcy podany na fakturze VAT. Za datę dokonania zapłaty ceny nabycia za przedmiot sprzedaży uznaje się datę wpływu należności na rachunek bankowy organizatora przetargu publicznego.
4. Wydanie przedmiotu sprzedaży nastąpi po zapłaceniu przez nabywcę ceny nabycia
– po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym organizatora przetargu publicznego. Odbioru przedmiotu sprzedaży nabywca dokona samodzielnie, na własny koszt.
ZASTRZEŻENIA:
1. Organizatorowi przetargu publicznego przysługuje prawo do zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyny.
2. Organizatorowi przetargu publicznego przysługuje prawo do zmiany terminu otwarcia ofert. W przypadku zmiany terminu otwarcia ofert organizator przetargu niezwłocznie zamieści o tym informację w Biuletynie Informacji Publicznej- na stronie internetowej Urzędu Gminy w Sosnowicy oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sosnowica.
3. Sprzedający- organizator przetargu publicznego nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady sprzedanych pojazdów i maszyn, będących przedmiotem przetargu publicznego. Pojazdy i maszyny nie podlegają reklamacji.
KLAUZULA INFORMACYJNA W SPRAWIE OGŁOSZENIA PRZETARGU NA SPRZEDAŻ CIĄGNIKA ROLNICZEGO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
■ administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica;
■ Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Piotr Załuski. Kontakt z Inspektorem we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych może odbywać się poprzez email: odobhp.piotrzaluski@gmail.com.
■ Będziemy przetwarzać Pani/a dane w celu przeprowadzenia przetargu na sprzedaż, zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego Administratora.
■ Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art 6 ust. 1 lit. c RODO w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
■ Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/Pana dane mogą być udostępnione dostawcom usług informatycznych niezbędnych do obsługi postępowania, poczty elektronicznej i rozliczeń. Ponadto możemy udostępnić Pani/Pana dane do współpracującej kancelarii prawnej, operatora pocztowego, banku i ubezpieczyciela.;
■ Pani/Pana dane zawarte w protokole wraz z załącznikami, będziemy przechowywać przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. Dane związane z płatnościami, będziemy przechowywać zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, tzn. 5 lat następujących po roku, w którym nastąpiła płatność.
■ obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym a ich niepodanie skutkować będzie brakiem możliwości udziału w postępowaniu przetargowym.
■ Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
■ Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie Pani/Pana danych do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
■ Pani/Pana dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 58
Wójta Gminy Sosnowica
z dnia 15 grudnia 2025 r.
Zalacznik2.pdf
