PREZYDENT MIASTA NOWA SÓL
ogłasza przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej
budynkami niemieszkalnymi położonej w obrębie 3 miasta Nowa Sól,
stanowiącej własność Gminy Nowa Sól – Miasto
KW Nr | Pow. w ha | Oznaczenie nieruchomości | Termin zagospodarowania | Cena wywoławcza | Wadium |
ZG1N/00034556/4 | 0.3785 | działka nr 349/2 ul. Drzymały 4 obręb 3 miasta Nowa Sól nieruchomość zabudowana budynkami niemieszkalnymi o funkcji: magazynowo- gospodarczej z kotłownią, biurowej z warsztatem, gospodarczej i garażowej oraz wiatą o łącznej powierzchni użytkowej 1.959,25 m2 | brak | 4.570.000,00 zł | 460.000,00 zł |
Sprzedaż nieruchomości podlega zwolnieniu od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 oraz art. 29a ust. 8 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U.2025.775)
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość znajduje się na terenie, dla którego ustalono przeznaczenie podstawowe: zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, zabudowa usługowa; przeznaczenie uzupełniające: zabudowa garażowa i gospodarcza. Nieruchomość znajduje się
w strefie ochrony konserwatorskiej, pod względem kształtowania krajobrazu. Część działki nr 349/2 zlokalizowana jest w strefie ochrony sanitarnej cmentarza. Działka znajduje się na obszarze rewitalizacji.
Przez nieruchomość przebiega napowietrzna linia energetyczna.
Na działce nr 349/2 przy ul. Dąbrowskiego znajdują się trzy garaże, a grunt pod nimi oddany został w dzierżawę. Właścicielami nakładów w postaci garaży są dzierżawcy gruntu. Dwie umowy dzierżawy zawarte są na czas nieoznaczony, a jedna zawarta została na czas oznaczony do dnia 31 grudnia 2025 roku.
Nieruchomości obciążona zostanie służebnością drogi koniecznej na rzecz każdoczesnych właścicieli przyległej nieruchomości oznaczonej jako działka nr 349/1 zabudowanej obiektem garażowym.
Znajdujące się na nieruchomościach drzewa i krzewy kolidujące z planowanym zagospodarowaniem nabywca może usunąć na własny koszt, po otrzymaniu decyzji zezwalającej na wycinkę wydanej przez tut. Urząd na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (j.t. Dz.U.2024.1478).
Wydanie nieruchomości w posiadanie nabywcy nastąpi do dnia 30 czerwca 2026 roku.
Przetarg odbędzie się w dniu 16 grudnia 2025 r. o godzinie 1000 w pokoju nr 2 Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Nowej Soli przy ulicy Parafialnej 2.
Wadium w pieniądzunależy wnieść najpóźniej do dnia 10 grudnia 2025 roku na konto nr 71 1020 5402 0000 0802 0365 8879 Gminy Nowa Sól – Miasto, w PKO Bank Polski S.A.. Datą dokonania wniesienia wadium jest data uznania rachunku bankowego Gminy. W tytule wpłaty należy wpisać, że dotyczy ona wadium, podać adres nieruchomości, a takżew przypadku osób fizycznych – imię i nazwisko osoby lub osób wnoszących wadium (małżonków, bądźinnych osób, które wspólnie planują nabycie nieruchomości), a w przypadku osób prawnych – nazwę i siedzibę.Osoby posiadające odrębne majątki muszą na przetarg stawić się razem lub udzielić stosownego pełnomocnictwa.
Uczestnikowi przetargu, który przetarg wygrał wniesione wadium zalicza się na poczet ceny nabycia. Osobom, które nie wygrały przetargu wadium zwrócone zostanie niezwłocznie po przetargu na konto, z którego dokonano przelewu. W przypadku wniesienia wadium w sposób uniemożliwiający jego zwrot na konto osoby je wnoszącej, uczestnik przetargu zobowiązany jest do wskazania nr konta, na które ma zostać dokonany jego zwrot.
Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- w przypadku osób fizycznych – dokument potwierdzający tożsamość, a w przypadku reprezentowaniainnej osoby fizycznej, również „pełnomocnictwo notarialne”,
- w przypadku wspólników spółki cywilnej – dokumenty potwierdzające tożsamość wspólników spółki, oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem: umowy spółki, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, uchwałę odpowiedniego organu spółki zezwalającej na przystąpienie i udział w przetargu oraz inne konieczne upoważnienia i pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – dokumenty potwierdzające tożsamość osób reprezentujących osobę prawną, oryginały lub poświadczone za zgodność z oryginałem: umowy spółki, aktualny odpis z KRS i uchwałę odpowiedniego organu osoby prawnej zezwalającej na przystąpienie i udział w przetargu oraz inne konieczne upoważnienia i pełnomocnictwa.
Gmina zawiadomi osobę ustaloną jako Nabywca nieruchomości o miejscu i terminie zawarcia notarialnej umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. W przypadku uchylenia się osoby, która wygrała przetarg od zawarcia umowy notarialnej, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Koszty sporządzenia umowy notarialnej oraz opłaty sądowe związane z dokonaniem wpisów w księdze wieczystej ponosi Nabywca.
Cudzoziemcy (w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców – j.t. Dz.U.2017.2278) w przypadku wygrania przetargu zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej uzyskać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości w przypadkach, gdy zgoda ta jest wymagana.
Przetarg zostanie przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (j.t. Dz.U.2021.2213).
Oględzin nieruchomości będzie można dokonać, po uprzednim potwierdzeniu obecności na co najmniej jeden dzień przed ustalonym terminem pod nr tel. 68 4590341, 68 4590340 bądź pod adresem e-mail: mszpilka.gn@nowasol.pl lub zuberek@nowasol.pl w wyznaczonych poniżej terminach:
– w dniu 24 listopada 2025 roku (poniedziałek) w godzinach 1600 – 1620
– w dniu 8 grudnia 2025 roku (poniedziałek) w godzinach 830 – 850.
Sprzedający nie odpowiada za wady ukryte zbywanej nieruchomości.
Prezydent Miasta Nowa Sól ma prawo odwołania przetargu.
Dodatkowych informacji udziela Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Nowej Soli ulica Parafialna 2 pok. nr 5 tel. 68 4590340, pok. nr 6 tel. 68 4590341.
Wpłata wadium oraz udział w przetargu wiążą się z przetwarzaniem danych osobowych uczestników przetargów na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j.t. Dz.U.2024.1145) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (j.t. Dz.U.2021.2213). Z informacją na temat przetwarzania danych osobowych, w trakcie czynności wykonywanych przez pracowników Urzędu Miejskiego w Nowej Soli, związanych min. z gospodarowaniem mieniem komunalnym, można się zapoznać w „Klauzuli informacyjnej” zamieszczonej na stronie Biuletynu informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowej Soli, na skróty: „Przetargi”: „Klauzula informacyjna RODO” (pod adresem: https://bip.nowasol.pl/klauzula-informacyjna-rodo.html?).
Sporz. M. Szpilka