ZARZĄD POWIATU ZIELONOGÓRSKIEGO
działając zgodnie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
nieruchomościami (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.)
OGŁASZA
I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż prawa własności lokalu użytkowego stanowiącego własność Powiatu Zielonogórskiego, wraz z udziałem w gruncie i częściach wspólnych budynku, położonego w Sulechowie przy ul. Al. Niepodległości 15
Lp. | Położenie nieruchomości | Numer działki | Pow. działki | Opis nieruchomości | Cena wywoławcza | Wadium 5% ceny wywoławczej |
1. | Sulechów Al. Niepodległości 15 | 374/4 Księga wieczysta ZG2S/00022445/7 | 0,2417 ha | Lokal użytkowy nr 2.3 o powierzchni 330,90 m2 położony na pierwszym piętrze (II kondygnacji) w budynku przy ul. Aleja Niepodległości 15 składa się z trzynastu pomieszczeń, w tym dziewięciu pomieszczeń biurowych, dwóch zapleczy, sali narad i korytarza. Do lokalu przynależą pomieszczenia o powierzchni 178,80 m2 położone na poddaszu (III kondygnacji) w budynku przy ul. Aleja Niepodległości 15, które stanowią sześć pomieszczeń biurowych, cztery zaplecza, wc i strych. Układ przestrzenno – funkcjonalny określa się jako średni (część biurowa posiada kilka niezależnych wejść ze wspólnej komunikacji, a część pomieszczeń jest przechodnia, natomiast pomieszczenia przynależne położone są na oddzielnej kondygnacji poddasza). Instalacje – elektryczna, CO, telefoniczna, wodociągowa i kanalizacyjna w wc. Stan techniczny lokalu – średni. | Cena wywoławcza lokalu : 1 256 000,00 zł (słownie: jeden milion dwieście pięćdziesiąt sześć tysięcy złotych 00/100), w tym wartość rynkowa udziału w prawie własności gruntu: 70 500,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy pięćset złotych 00/100) Sprzedaż zwolniona z podatku VAT. | 62 800,00 zł |
– Przetarg odbędzie się w dniu 22 grudnia 2025 r. o godzinie 9.00.w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 5, pokój nr 208.
– Lokal znajduje się w budynku głównym położonym przy Al. Niepodległości 15 w Sulechowie wpisanym do rejestru zabytków pod nr 2319.
– Na podstawie art. 68 ust. 3 ww. ustawy o gospodarce nieruchomościami cenę nieruchomości lub jej części wpisanych do rejestru zabytków obniża się na wniosek nabywcy o 50 %.
Z uwagi na wpis budynku do rejestru zabytków cenę nieruchomości osiągniętą w przetargu obniża się na wniosek nabywcy o 50%.
– Zgodnie z art. 3 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r. poz. 101) obowiązek sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej nie dotyczy budynku podlegającego ochronie na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
– W budynku zawiązała się Wspólnota Mieszkaniowa.
– Lokal wolny jest od obciążeń i zobowiązań.
– Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wady ukryte zbywanego lokalu.
– Nieruchomość, w której znajduje się przedmiotowy lokal posiada dostęp do drogi publicznej.
– Nabywca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia w protokole z przetargu i umowie notarialnej, że:
- wiadomym jest mu, iż sprzedaż przedmiotowego lokalu następuje na podstawie danych uwidocznionych w katastrze nieruchomości,
- znany jest mu przedmiot przetargu i przyjmuje go bez zastrzeżeń oraz nie wnosi jakichkolwiek zastrzeżeń, co do wyglądu i stanu
przedmiotowego lokalu.
– Niezależnie od podanych wyżej informacji, nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się ze stanem prawnym i faktycznym lokalu.
– Wadium w pieniądzu w podanej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do dnia 17 grudnia 2025 r. na konto Powiatu Zielonogórskiego
Nr: 93 1600 1156 1848 5780 8000 0003, (ze wskazaniem tytułu wpłaty wadium, numeru lokalu oraz uczestnika przetargu w przypadku gdy uczestnikiem jest inny podmiot niż dokonujący wpłaty). Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków pieniężnych na w/w rachunek bankowy.
– Oboje małżonkowie posiadający wspólność ustawową małżeńską biorą udział w przetargu osobiście lub za okazaniem pełnomocnictwa współmałżonka zawierającym zgodę na odpłatne nabycie lokalu.
– Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
– Osoby przystępujące do przetargu powinny posiadać dokument tożsamości.
– Osoby reprezentujące w przetargu podmioty gospodarcze zobowiązane są przedłożyć dokumenty niezbędne do ich reprezentowania tj. aktualny wypis
z rejestru sądowego lub ewidencji działalności gospodarczej, umowę spółki, zgodę właściwych organów statutowych (zgodę wspólników) na nabycie lokalu. Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika (pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej).
– Cudzoziemcy, w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2278), zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej do uzyskania zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na nabycie nieruchomości, w przypadkach, gdy zgoda ta jest wymagana przepisami prawa. W przypadku nieuzyskania zezwolenia przed zawarciem aktu notarialnego wpłacone wadium przepada na rzecz Powiatu Zielonogórskiego.
– Uczestnikom przetargu, którzy nie wygrali przetargu, wpłacone wadium zostanie zwrócone nie później niż przed upływem 3 dni od dnia
przetargu.
– Termin zawarcia umowy notarialnej zostanie ustalony najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
– Cena nieruchomości osiągnięta w przetargu płatna jest jednorazowo, nie później niż do dnia zawarcia umowy w formie aktu notarialnego.
– Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
– Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.), jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy notarialnej w ustalonym miejscu i terminie, organizator przetargu może odstąpić od umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
– Organizator przetargu umożliwi obejrzenie przedmiotowych lokali, po uprzednim kontakcie telefonicznym pod nr 68 45 27 523 i ustaleniu terminu.
– Bliższych informacji w sprawie przetargu można uzyskać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze ul. Podgórna 5 pokój nr 101 lub
telefonicznie pod nr tel. 68 45 27 523.
– Ogłoszenie o przetargu zamieszcza się w prasie elektronicznej Infopublikator.pl spełniającej wymogi § 6 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
4 czerwca 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów i rokowań na zbycie nieruchomości (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
– Ogłoszenie o przetargu jest opublikowane na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze www.powiat-zielonogorski.pl
i na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.powiat-zielonogorski.pl.
ZASTRZEGA SIĘ PRAWO ODWOŁANIA PRZETARGU.
Zielona Góra, dnia 21.10.2025 r.