Znak: AB.6740.199.2024.ASS/MB Zakopane, dnia 26 czerwca 2024 r.
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 11a, art. 11f ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – dalej specustawa drogowa, oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej kpa
STAROSTA TATRZAŃSKI
zawiadamia, że decyzją nr 3/2024 z dnia 26 czerwca 2024 r. udzielił Zarządowi Powiatu Tatrzańskiego z siedzibą przy ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane – działającego jako zarządca drogi powiatowej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1651K relacji Czarny Dunajec – Poronin w km 3+845.00 – 5+045.00 w miejscowości Ząb”.
Inwestycja zlokalizowana jest w granicach administracyjnych:
- 121705_2 Poronin
- 0503 Ząb
- działki przeznaczone pod inwestycję powstałe z podziałów:
UWAGA: przykładowe oznaczenie działki podlegające podziałowi:0000/1 (0000)
gdzie:
0000/1 – nr działki powstałej z podziału i przeznaczonej pod drogę;
(0000) – nr dotychczasowy przed podziałem
działka ewid. nr | działka ewid. nr | działka ewid. nr |
7926/3 (7926/2) | 8072/20 (8072/5) | 8158/20 (8158/15) |
7926/4 (7926/2) | 8072/22 (8072/6) | 8158/22 (8158/16) |
7979/7 (7979/2) | 8072/24 (8072/9) | 8162/10 (8162/9) |
7980/11 (7980/3) | 8072/16 (8072/11) | 8162/11 (8162/9) |
7980/17 (7980/6) | 8110/15 (8110/11) | 8166/6 (8166/5) |
7980/15 (7980/14) | 8112/9 (8112/8) | 8166/7 (8166/5) |
8006/4 (8006/2) | 8130/13 (8130/5) | 8166/8 (8166/5) |
8014/17 (8014/5) | 8130/11 (8130/10) | 8166/9 (8166/5) |
8025/6 (8025/2) | 8134/11 (8134/8) | 8169/9 (8169/6) |
8025/8 (8025/4) | 8138/11 (8138/3) | 8171/4 (8171/2) |
8028/12 (8028/3) | 8138/13 (8138/5) | 8171/6 (8171/3) |
8059/3 (8059/1) | 8138/14 (8138/5) | 15441/1 (15441) |
8066/10 (8066/8) | 8138/15 (8138/5) | 15442/5 (15442/1) |
8069/5 (8069/4) | 8138/9 (8138/7) | 15632/6 (15632/5) |
8069/6 (8069/4) | 8158/17 (8158/13) | |
8072/18 (8072/4) | 8158/19 (8158/15) |
- działki przeznaczone pod inwestycję przejmowane w całości:
działka ewid. nr | działka ewid. nr | działka ewid. nr |
7920/9 | 8068/4 | 8111/1 |
7926/1 | 8068/6 | 8112/5 |
7980/13 | 8069/3 | 8112/7 |
7988/9 | 8070/8 | 8130/6 |
8013/4 | 8070/10 | 8130/8 |
8014/15 | 8070/12 | 8130/9 |
8059/2 | 8070/14 | 8134/5 |
8066/9 | 8110/13 | 8134/7 |
8138/6 | 8162/8 | 8169/7 |
8138/8 | 8166/4 | 15632/4 |
8158/14 | 8169/5 |
UWAGA: przykładowe oznaczenie działki przeznaczonej pod inwestycję i przejętej w całości: 0001
gdzie: 0001 – nr działki przejętej w całości i przeznaczonej pod drogę, działka na których droga jest usytuowana;
- działki przeznaczone pod inwestycję objęte obowiązkami wynikającymi z zapisów specustawy drogowej:
1. Działki objęte obowiązkiem:
a) obowiązek budowy lub przebudowy sieci uzbrojenia terenu wynikający zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy drogowej:
UWAGA: przykładowe oznaczenie działki podlegające podziałowi: 0000/1 (0000)
gdzie:
0000/1 – nr działki powstałej z podziału i przeznaczonej pod drogę;
(0000) – nr dotychczasowy przed podziałem
działka ewid. nr | działka ewid. nr | działka ewid. nr |
7980/12 (7980/3) | 7920/10 | 8059/4 (8059/1) |
8171/7 (8171/3) | 8006/5 (8006/2) | 8038/5 |
8130/14 (8130/5) |
Obowiązek STT1 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie zabezpieczenia sieci teletechnicznej na powierzchni:
o 2,4m2 dla działki ewid. nr 7980/12 (7980/3);
• Obowiązek STT2 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie zabezpieczenia sieci teletechnicznej na powierzchni:
o 12,5m2 dla działki ewid. nr 7920/10;
• Obowiązek STT3 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie zabezpieczenia sieci teletechnicznej oraz elektroenergetycznej na powierzchni:
o 12,0m2 dla działki ewid. nr 7920/10;
• Obowiązek STT4 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie zabezpieczenia sieci teletechnicznej oraz elektroenergetycznej na powierzchni:
o 6,0m2 dla działki ewid. nr 8059/4(8059/1);
• Obowiązek STT5 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie budowy kanału technologicznego na powierzchni:
o 3,8m2 dla działki ewid. nr 8171/7(8171/3);
• Obowiązek SEN1 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie zabezpieczenia sieci elektroenergetycznej na powierzchni:
o 1,0m2 dla działki ewid. nr 8006/5(8006/2);
• Obowiązek SEN2 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie budowy sieci oświetlenia ulicznego na powierzchni:
o 1,5m2 dla działki ewid. nr 8038/5;
• Obowiązek SEN3 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie budowy sieci oświetlenia ulicznego na powierzchni:
o 1,0m2 dla działki ewid. nr 8130/14(8130/5);
b) obowiązek budowy lub przebudowy zjazdów wynikający zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. h specustawy drogowej:
UWAGA: przykładowe oznaczenie działki podlegające podziałowi: 0000/1 (0000)
gdzie:
0000/1 – nr działki powstałej z podziału i przeznaczonej pod drogę;
(0000) – nr dotychczasowy przed podziałem
działka ewid. nr | działka ewid. nr | działka ewid. nr |
15442/6 (15442/1) | 8069/7 (8069/4) | 7895 |
7980/16 (7890/14) | 8038/5 | 8130/7 |
8169/8 | 8169/10 (8169/6) | 8171/5 (8171/2) |
Obowiązek Z1 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 10,0m2 dla działki ewid. nr 15442/6 (15442/1);
o 10,0m2 dla działki ewid. nr 8069/7 (8069/4);
• Obowiązek Z2 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 6,5m2 dla działki ewid. nr 7895;
• Obowiązek Z3 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 19,2m2 dla działki ewid. nr 7980/16(7980/14);
• Obowiązek Z4 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 6,5m2 dla działki ewid. nr 8038/5;
• Obowiązek Z5 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 38,0m2 dla działki ewid. nr 8130/7;
• Obowiązek Z6 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 5,5m2 dla działki ewid. nr 8169/8;
o 64,0m2 dla działki ewid. nr 8169/10 (8169/6);
• Obowiązek Z7 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 57,0m2 dla działki ewid. nr 8169/8;
• Obowiązek Z8 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie przebudowy zjazdu zwykłego na powierzchni:
o 57,0m2 dla działki ewid. nr 8171/5(8171/2);
Decyzji tej nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Właściwy zarządca drogi, zgodnie z art. 20 ust. 3 specustawy drogowej, otrzymuje z mocy prawa nieodpłatnie, w trwały zarząd nieruchomości nabyte na własność Zarządu Powiatu Tatrzańskiego na cele budowy drogi z dniem, w którym niniejsza decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna (ustanowienie trwałego zarządu stwierdza Starosta Tatrzański w drodze odrębnej decyzji). Do egzekucji obowiązków wynikających z niniejszej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stosuje się przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
W przypadku kiedy dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej niniejszą decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda nieruchomość niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji ZRID
z rygorem natychmiastowej wykonalności, wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą
5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego (art. 18 ust. 1e pkt 1 specustawy drogowej).
Od decyzji nr 3/2024 z dnia 26 czerwca 2024 r. służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję,
tj. Starosty Tatrzańskiego na adres: ul. Chramcówki 15, 34 – 500 Zakopane, bądź elektroniczną skrzynkę podawczą pod adres: /21ow7kfm9w/SkrytkaESP lub /21ow7kfm9w/Skrytka
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Na podstawie art. 127a § 1 kpa, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa
do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna
i prawomocna (art. 127a § 2 kpa).
Ww. decyzję doręcza się wnioskodawcy oraz zawiadamia o jej wydaniu pozostałe strony
w drodze obwieszczenia, zamieszczonego na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Poronin oraz w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zakopanem, a także publikowanego
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Poronin i Starostwa Powiatowego
w Zakopanem, a w ramach prasy lokalnej na stronie http://infopublikator.pl/.
Doręczenie uważa się za dokonane w dniu odbioru decyzji przez wnioskodawcę,
a dla pozostałych stron po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. ukazania się obwieszczenia o wydaniu decyzji (zgodnie z art. 49 kpa). Ponadto, zawiadomienie o wydaniu decyzji wysyła się dotychczasowym właścicielom i użytkownikom wieczystym na adres wskazany
w katastrze nieruchomości. Doręczenie zawiadomienia na adres wskazany w katastrze nieruchomości jest skuteczne.
Strony będące uczestnikami postępowania lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 kpa mogą zapoznać się z treścią decyzji
i aktami sprawy znak: AB.6740.199.2024.ASS/MB w Wydziale Budownictwa Starostwa Powiatowego
w Zakopanem przy ul. Chramcówki 15, pokój nr 23 (parter):
– w poniedziałki od1230 do 1530; – we wtorki i czwartki od 1200 do 1500;- w środy od800 do 1100;
– w piątki od 1130 do 1430, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu – nr telefonu: 18 20 17 100 wew. 64.