Najświeższe ogłoszenia z całej Polski

Wydanie nr:

300/2025

z dnia

27.10.2025

Ogłoszeń w bazie:

13210
/
/
Ogłoszenia Wójta Gminy Sosnowica o I ustnym przetargu nieograniczonym na sprzedaż lokalu biurowego.

OGŁOSZENIE

Ogłoszenia Wójta Gminy Sosnowica o I ustnym przetargu nieograniczonym na sprzedaż lokalu biurowego.

IGK.6840.2.2025.MD                  

                                                                           Sosnowica, dnia 27.10.2025

Wójt Gminy Sosnowica ogłasza

że w dniu 2 grudnia 2025 r. o godzinie 9:00 w Urzędzie Gminy Sosnowica, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, w sali narad rozpocznie się I ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż lokalu biurowego składającego się z 1 pokoju oraz WC. Lokal usytuowany na parterze w budynku wolnostojącym nr 5, murowanym, 3- kondygnacyjnym, położonym w Turnie-Osada na działce nr 252/8 o pow. 0,4958 ha (udział lokalu w prawie do gruntu 1740/71640 części), Powiat Parczewski, Województwo Lubelskie. Lokal biurowy nie posiada oddzielnej księgi wieczystej. Dla budynku wielorodzinnego Sąd Rejonowy we Włodawie, IV Wydział Ksiąg Wieczystych, prowadzi księgę wieczystą Nr LU1W/00021399/6. Nieruchomość wolna jest od obciążeń.

   Cena wywoławcza: 23 000,00 zł

Wadium: 2300,00 zł

Wadium – informacje szczegółowe:

1.      Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości określonej przez Organizatora przetargu, stanowiącej 10 % ceny wywoławczej. Wadium może być wniesione w pieniądzu poprzez wpłatę na rachunek bankowy Gminy Sosnowica:  40 8042 0006 0130 0231 2000 0270 Bank Spółdzielczy w Parczewie o/Sosnowica. W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium -lokal biurowy na działce nr 252/8 Turno Osada, imię i nazwisko uczestnika przetargu”.

2.      Wadium należy wnosić do dnia 27 listopada 2025 r. Osoby, które nie wniosą wadium w ww. terminie, nie zostaną dopuszczone do przetargu. Datą wniesienia wadium jest data wpływu środków pieniężnych na rachunek Urzędu.

3.      W przypadku, gdy oferta złożona przez Oferenta nie zostanie wybrana albo przetarg zostanie zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert, wadium zostanie zwrócone bez odsetek w terminie trzech (3) dni roboczych liczonych od dnia, w którym przetarg zostanie odwołany, zamknięty, unieważniony lub zakończony wynikiem negatywnym, na numer konta bankowego, z którego Oferent dokonał wcześniej wpłaty widniejącego na potwierdzeniu dokonania wpłaty wadium.

4.      Oferent, którego oferta zostanie przyjęta, traci wpłacone wadium, jeżeli nie uiści całej ceny sprzedaży nieruchomości w wyznaczonym terminie lub uchyli się od zawarcia umowy.

5.      Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg, zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium do oferty składanej wspólnie przez Oferentów wnosi dowolna strona.

Warunki dopuszczenia do uczestnictwa w przetargu:

1)      Posiadanie ważnego dowodu tożsamości;

2)      Wpłata odpowiedniej kwoty wadium w wymaganej wysokości, przy czym potwierdzenie wpłaty wadium nie jest wymagane, jednakże zalecane jest posiadanie kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie wpłaty wadium;

3)      Posiadanie dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania innej osoby fizycznej lub prawnej, w przypadku, gdy uczestnik nie występuje w imieniu własnym, a reprezentuje inną osobę;

4)      W przypadku małżonków, którzy mają zamiar nabycia nieruchomości do majątku wspólnego, konieczne jest stawienie się na przetargu obojga małżonków; w przypadku, gdy do przetargu staje tylko jeden z małżonków, wymagane jest posiadanie pisemnego pełnomocnictwa drugiego małżonka do uczestnictwa w przetargu;

5)      W przypadku przedsiębiorców wymagany jest aktualny wypis z właściwego dla danego podmiotu rejestru oraz dokumenty wskazujące na upoważnienie osoby fizycznej biorącej udział w przetargu do działania w imieniu danego przedsiębiorcy;

6)      Wszyscy przystępujący do przetargu winni mieć ze sobą wypełniony formularz zgłoszenia do udziału w przetargu, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

Pozostałe informacje

Określona w wyniku przetargu cena nieruchomości nie obejmuje geodezyjnego wprowadzenia nabywcy na nabywaną nieruchomość.

Koszty notarialne oraz opłaty sądowe (wieczysto-księgowe) związane z nabyciem nieruchomości w całości ponosi nabywca.

Żadnemu Oferentowi nie przysługują roszczenia o zwrot kosztów i wydatków jakiegokolwiek rodzaju, które powstały w związku z udziałem w postępowaniu przetargowym.

Szczegóły dotyczące przetargów można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Sosnowica lub pod nr tel. 82 59 12 152 wew. 115.

Ogłoszenie o przetargu zamieszczono na stronach internetowych Urzędu: www.nowa.sosnowica.pl, www.ugsosnowica.bip.lubelskie.pl oraz na tablicach ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Sosnowica i sołectwie, na terenie którego położona jest nieruchomość objęta przetargiem.

Wyciąg z ogłoszenia o przetargu zamieszczono w dzienniku internetowym infopublikator.pl

Ochrona danych osobowych

1.      Organizator przetargu zobowiązuje się do ochrony przekazanych danych osobowych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO” oraz innymi przepisami prawa mającymi zastosowanie.

2.      Informacja o przetwarzaniu przez Organizatora przetargu danych osobowych, stanowiąca realizację obowiązku informacyjnego określonego w art. 13 RODO, zawarta jest w załączniku nr 2 do niniejszego ogłoszenia.

-//- Mariusz Hołowieniec

Wójt Gminy Sosnowica

Załącznik nr 1

do ogłoszenia z dnia 27.10.2025

O Ś W I A D C Z E N I E

OSOBY PRZYSTĘPUJĄCEJ DO PRZETAGU

na sprzedaż nieruchomości w dniu 02 grudnia 2025 r.

Ja ……………………………………………………………………….. syn/córka ……………………………………

…………………………… zamieszkały/a …………………………………………………………………..

legitymujący/a się dowodem osobistym …………………………………………………………………..

(seria,. numer)

oświadczam, że zostały mi przedstawione (zapoznałem/am się) warunki i zasady obowiązujące przy przetargach na sprzedaż nieruchomości, wynikające z przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. z 2021 r. poz. 2213). Warunki i zasady przetargu przyjmuję bez zastrzeżeń.

Jednocześnie oświadczam, iż nie jestem, (jestem)*) cudzoziemcem w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278)**) i posiadam (nie posiadam)*) zezwolenie na nabycie nieruchomości przez cudzoziemców.

W przypadku niewygrania przetargu proszę o zwrot wadium przelewem na konto

………………………………………………………………………………………………………………………..

data …………………………………. podpis ………………………………………….

Podpisy członków Komisji przetargowej:

………………………………..……… – . . . . . . . . . . . . . . . . .

……………………………………… – . . . . . . . . . . . . . . . . .

………………………………..…….. – . . . . . . . . . . . . . . . . .

*) – niepotrzebne skreślić

**) – cudzoziemcem w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna nieposiadająca obywatelstwa polskiego.

 Załącznik nr 2

 do ogłoszenia z dnia 27.10.2025 r.

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej: „rozporządzenie RODO”) informujemy, że:

1. Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Sosnowica reprezentowana przez Wójta, z siedzibą, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica. Dane kontaktowe: tel. 82 591 21 45, email: sosnowica@sosnowica.pl
2. Inspektor danych osobowych
  Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Piotr Załuski. Kontakt z Inspektorem we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych może odbywać się poprzez email: odobhp.piotrzaluski@gmail.com lub telefonicznie: 697 484 211.  
3. Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
  Państwa dane są przetwarzane przede wszystkim w celach związanych z udziałem w przetargu na sprzedaż nieruchomości oraz ewentualnym zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości. Podstawa prawna przetwarzania danych: – art. 6 ust.1 lit. b, c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz  podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, – ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, – Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.  
4. Odbiorcy danych osobowych
  Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w szczególności: kancelaria notarialna, która będzie przetwarzać Pani/Pana dane w celu sporządzenia umowy sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego, innym uczestnikom postępowania oraz osobom obecnym w toku przeprowadzania czynności przetargowych na podstawie i w zakresie wynikającym z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości,  .  
5. Przekazanie danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
  Państwa dane nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych.        
6. Okres przechowywania Państwa danych osobowych
  Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie 3, w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z Instrukcja kancelaryjną      
7. Prawa osób, których dane są przetwarzane
  Na podstawie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dani 27 kwietnia 2016 (RODO) przysługują Pani/Panu określone prawa: prawo dostępu do treści swoich danych; prawo żądania sprostowania, poprawienia swoich danych; prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych. Aby skorzystać ze swoich praw prosimy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.  
8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
  Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa  
9. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu
  Dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.  
10. Informacja o  obowiązku podania danych
  Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora będzie skutkować niedopuszczeniem Pana/Pani do udziału w przetargu.

SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA

INNE OGŁOSZENIA

Syndyk masy upadłości mogłasza przetarg na sprzedaż nieruchomość gruntowa zabudowana wolnostojącym, niepodpiwniczonym , piętrowym budynkiem mieszkalnym  ze strychem gospodarczym położona w Łodygowicach przy ul.Azaliowej 5

Syndyk masy upadłości ogłasza sprzedaż samochód osobowy marki Mercedes-Benz model GLA 200 wersja 245G  rok produkcji 2017.

Obwieszczenie o wydaniu decyzji o ograniczeniu sposobu korzystania z nieruchomości

Prezydent Miasta Gorzowa Wielkopolskiego informuje o wywieszeniu wykazu nieruchomości