STAROSTA ŚWIDNICKI
58-100 Świdnica, ul. M. Skłodowskiej-Curie 7
tel. (074) 85 00 400, fax (074) 853 09 27 e-mail: starostwo@powiat.swidnica.pl web: www.powiat.swidnica.pl
Ogłasza II przetarg ustny nieograniczony
na sprzedaż prawa własności lokalu mieszkalnego nr 5 znajdującego się w budynku położonym w Świdnicy, przy ulicy Łukasińskiego 13, wraz z udziałem wynoszącym 1/2 w nieruchomości zabudowanej budynkiem garażowym o pow. 39,27 m², położonym na działce nr 613, obręb Śródmieście
Przedmiotem sprzedaży jest lokal mieszkalny nr 5 o pow. 127,98 m², wraz z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w częściach wspólnych budynku i prawie współwłasności gruntu oznaczonego jako dz. 612 w udziale 2561/10000 oraz udział 1/2 części nieruchomości zabudowanej budynkiem garażowym o pow. 39,27 m², oznaczonej ewidencyjnie jako dz. 613 obręb Śródmieście, będących własnością Skarbu Państwa.
Nieruchomość lokalowa posiada urządzoną księgę wieczystą nr SW1S/00073794/2, nieruchomość zabudowana budynkiem garażowym posiada księgę wieczystą SW1S/00037219/2, prowadzone przez V Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Świdnicy.
Zbycie dokonywane jest na podstawie Zarządzenia nr 226 Wojewody Dolnośląskiego z dnia 29 kwietnia 2025 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu ustnego nieograniczonego, prawa własności ww. nieruchomości.
Lokal mieszkalny nr 5, położony na I piętrze w budynku mieszkalno-usługowym, o czterech kondygnacjach nadziemnych, podpiwniczony, z dachem płaskim. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej murowanej, dach pokryty papą. Wybudowany w okresie przedwojennym, działka nr 612 na której jest posadowiony posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej.
Możliwość parkowania pojazdów przy nieruchomości ograniczona.
Lokal wyposażony jest w instalacje: wodną, kanalizacyjną, gazową elektryczną, c.o. etażowe gazowe, grzejniki konwektorowe. Instalacja c.o. jest wspólna dla lokali nr 5 i nr 6 (jeden kocioł c.o.) konieczny jest jej podział.
Lokal mieszkalny nr 5, składa się z 9 pomieszczeń o łącznej powierzchni użytkowej 127,98 m2, i posiada pomieszczenia przynależne – 3 piwnice o powierzchni łącznej 20,09 m2, oraz komórkę gospodarczą na półpiętrze o powierzchni 1,37 m2.
Wejście z korytarza budynku, drzwi wejściowych brak, wykonana przegroda z płyty pilśniowej. Elementy wykończeniowe: stolarka okienna plastikowa, stolarka drzwiowa wewnętrzna drewniana płycinowa, podłogi: drewniane pokryte wykładziną PCV i płytkami ceramicznymi w pomieszczeniach sanitarnych, ściany i sufit: tynkowane malowane farbami emulsyjnymi.
Budynek garażowy o powierzchni użytkowej 39,27 m², składa się z 1 pomieszczenia. Ściany w lokalu tynkowane, malowane. Posadzka betonowa pokryta płytkami gresowymi. Wrota wjazdowe stalowe typu HORMANN o szerokości 5 m, otwierane uchylnie. Budynek wyposażony w instalacje elektryczną. Dach pokryty papą. Na ścianach zewnętrznych tynk cementowo-wapienny.
W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Świdnicy –„Śródmieście –północ”, przedmiotowe nieruchomości oznaczone są symbolem UM- tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami.
Wyżej wymieniona nieruchomość nie jest obciążona.
Cena wywoławcza lokalu wynosi 322.200,000 zł w tym udział w nieruchomości zabudowanej budynkiem garażowym wynoszący ½ – 32.000 zł
I przetarg ustny nieograniczony odbył się w dniu 16.09.2025 r.
Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest z podatku VAT.
Obowiązuje postąpienie w wysokości 1% ceny wywoławczej.
Wadium wynosi 33.000 zł
Wadium musi znaleźć się na koncie Powiatu Świdnickiego nr 61 1560 0013 2400 1240 2786 0002 do dnia 13.11.2025 r.
Wadium wpłacone po tym terminie nie uprawnia do brania udziału w przetargu.
Wadium nabywcy zostanie zaliczone w poczet ceny sprzedaży nieruchomości, pozostałym oferentom wadium zostanie zwrócone.
Przetarg odbędzie się w dniu 20.11.2025r. o godz. 10:00 w pok. nr 308, III p. w Starostwie Powiatowym w Świdnicy.
Koszty związane z zawarciem umowy w formie aktu notarialnego ponosi nabywca.
Oferent przystępujący do przetargu zobowiązany jest do przedłożenia komisji przetargowej dokumentu tożsamości przed otwarciem przetargu.
W przypadku, gdy oferent jest osobą prawną, osoba upoważniona do reprezentowania Oferenta, powinna przedłożyć aktualną kserokopię wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa (notarialnego) upoważniającego do udziału w przetargu.
Osoby ubiegające się o nabycie nieruchomości w ramach ekwiwalentu za nieruchomości pozostawione na terenach nie wchodzących w obszar obecnego państwa w związku z wojną rozpoczętą w 1939 r. są zwolnione z obowiązku wpłacenia wadium, jeżeli do dnia 13.11.2025 r. do godz. 14.00 w pok. Nr 308 III piętro w Starostwie Powiatowym w Świdnicy:
- złożą pisemne zobowiązanie wpłacenia kwoty równej wysokości wadium, ustalone dla uczestników przetargu, w razie uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży,
- dostarczą kserokopie dokumentów (zaświadczenie lub decyzja), potwierdzających posiadanie uprawnień do ekwiwalentu – §5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2004 r. (Dz. U. z 2021 r. poz.2213).
- Oryginały w/w tych dokumentów należy przedłożyć komisji przetargowej w dniu przetargu.
Obowiązkiem nabywcy jest:
- podpisanie protokółu stanowiącego podstawę zawarcia aktu notarialnego,
- wpłacenia kwoty nabycia przed zawarciem aktu notarialnego,
- poniesienie kosztów notarialnych.
Wprzypadku uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży przez oferenta, traci on wadium na rzecz Skarbu Państwa.
Wzięcie udziału w postępowaniu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Szczegółowych informacji dotyczących ww. nieruchomości udziela:
Robert Szachniewicz -pracownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, tel. 74 85 00 416
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Świdnicki ul. Marii Skłodowskiej-Curie 7 58–100 Świdnica tel. (074) 85 00 400, fax (074) 853 09 27;
2. inspektorem ochrony danych osobowych w Powiecie Świdnickim jest Pan Wojciech Chudziński, e-mail – iodo@powiat.swidnica.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem na sprzedaż prawa własności lokalu mieszkalnego nr 5 znajdującego się w budynku położonym w Świdnicy, przy ulicy Łukasińskiego 13, wraz z udziałem wynoszącym 1/2 w nieruchomości zabudowanej budynkiem garażowym o pow. 39,27 m², położonym na działce nr 613, obręb Śródmieście, sprawa nr WI.6840.1.2025 prowadzonym w trybie przetargu ustnego nieograniczonego.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w dokumentacji postępowania, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. nr 14 poz. 67 ze zm.).
5. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
6. posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
7. nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.