BURMISTRZ MIASTA
MIASTECZKO ŚLASKIE
ogłasza
pierwszy przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości lokalowej położonej w Miasteczku Śląskim wraz ze sprzedażą udziału w nieruchomości wspólnej.
Opis lokalu mieszkalnego:
Lokal mieszkalny nr 10 położony jest na drugim piętrze czterokondygnacyjnego budynku położony przy ul. Srebrnej 25 w klatce I. Składa się z jednego pokoju, kuchni, łazienki i przedpokoju. Funkcjonalność lokalu jest przeciętna, wejście do poszczególnych pomieszczeń z przedpokoju. Pokój został podzielony ścianką nietrwałą na dwa mniejsze ( jeden z nich bez okna). Oświetlenie jednostronne, okna z pokoju i kuchni skierowane są na zachód. W mieszkaniu nie ma balkonu.
Opis robót wykończeniowych: Podłogi w pokoju, kuchni i przedpokoju pokryte wykładziną PCV, w łazience występuje lastriko. Ściany w pokoju malowane i tapetowane; w kuchni malowane, tapetowane i licowane płytkami ceramicznymi nad ciągiem roboczym; łazienka i przedpokój malowane. Okna PCV. Drzwi wejściowe płytowe pełne, a wewnętrzne płytowe oszklone, w jednej części pokoju otwór drzwiowy bez stolarki, w drugim drzwi harmonijkowe. Łazienka wyposażona jest w wannę, muszlę ustępową i termę gazową (junkers). W kuchni brak wyposażenia. Stan techniczny lokalu oceniono na dostateczny.
Powierzchnia użytkowa lokalu: 32,91 m2
Powierzchnia pomieszczenia przynależnego (piwnicy): 5,28 m2
Z lokalem zawiązany jest udział w częściach wspólnych budynku i gruncie w 17/1000 części.
Zarząd nieruchomością wspólną wykonany jest na zasadach określonych Ustawą o własności lokali z dnia 21 maja 2021 r. (Dz. U. z 2021 roku, poz. 1048).
Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz katastru nieruchomości:
Działka nr 2840/37 o powierzchni 0,2286 ha, obręb Miasteczko Śląskie, zabudowana jest budynkiem mieszkalnym położonym przy ul. Srebrnej 25, zapisana w księdze wieczystej nr GL1T/00052192/0 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach V Wydział Ksiąg Wieczystych. Nieruchomość stanowi współwłasność Gminy Miasteczko Śląskie oraz osób fizycznych.
Opis nieruchomości:
Nieruchomość zabudowana budynkiem wolnostojącym typu osiedlowego, czterokondygnacyjnym, podpiwniczonym, posiada trzy klatki schodowe. Rok budowy: 1963. Wyposażony w instalację elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną, gazową i telefoniczną. Ogrzewanie centralne, zdalaczynne. Budynek wzniesiony został w technologii uprzemysłowionej, wielkopłytowej. Ściany zewnętrzne i stropy są żelbetowe, prefabrykowane. Drzwi wejściowe – metalowe, częściowo oszklone, okna z PCV. Na klatkach schodowych posadzki z lastriko, ściany malowane klejowe i olejne. Budynek jest ocieplony i otynkowany.
Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych: 1909,36 m2
Powierzchnia piwnic: 283,81 m2
Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania:
Na terenie działki 2840/37 nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta zatwierdzonym Uchwałą Rady Miejskiej w Miasteczku Śląskim Nr XLI/373/18 z dnia 20 września 2018 roku w sprawie „uchwalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Miasteczko Śląskie” (wraz ze zmianami), działka przeznaczona jest pod tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej – symbol MW. Zgodnie z Uchwałą Nr XLIX/443/22 Rady Miejskiej w Miasteczku Śląskim z dnia 3 listopada 2022 roku w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w Gminie Miasteczko Śląskie (obw. w Dz. Urz. Woj. Śl. z dnia 16 listopada 2022 r., poz. 7296) działka nr 2840/37 znajduje się na obszarze zdegradowanym i obszarze rewitalizacji i nie podlega prawu pierwokupu.
Cena wywoławcza nieruchomości:
Cena wywoławcza nieruchomości lokalowej nr 10 położonej przy ul. Srebrna 25/I wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej wynosi 131.700,00 zł (słownie: sto trzydzieści jeden złotych siedemset groszy). Sprzedaż lokalu zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art.43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z póź. zm.).
Postąpienie: o wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym, że przystąpienie nie może wynosić mniej niż 1 % ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych tj. nie mniej niż 1.320,00 złotych (słownie: tysiąc trzysta dwadzieścia złotych). Wadium wynosi 13.170,00 złotych (słownie: trzynaście tysięcy sto siedemdziesiąt złotych). Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w formie pieniężnej w wysokości jak wyżej w nieprzekraczalnym terminie do 17 września 2025 roku włącznie, na rachunek Urzędu Miejskiego w Miasteczku Śląskim: ING Bank Śląski S.A. nr rachunku 64 1050 1386 1000 0002 0086 1227. Za dokonanie wpłaty uważa się dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy tutejszego urzędu, potwierdzony wyciągiem bankowym. W tytule przelewu należy podać adres lokalu, na które wpłacone jest wadium. Uczestnikom, którzy nie wygrywają przetargu wadium zostanie zwrócone nie później niż przed upływem trzech dni od dnia zamknięcia przetargu, przelewem na wskazane konto.
Przetarg odbędzie się w dniu 2 października 2025 roku w siedzibie Urzędu Miejskiego w Miasteczku Śląskim, Rynek 8, pokój 3 o godz. 10:00
W przetargu mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne, które wpłacają wadium w wyznaczonym terminie oraz przedłożą komisji przetargowej w dniu przetargu następujące dokumenty:
·Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość uczestnika przetargu;
·Pisemną informację o numerze konta bankowego, na które należy dokonać zwrotu wadium,
·Aktualne odpisy z CEIDG lub KRS (uwierzytelnionej kserokopii) – przez osoby, które chcą nabyć nieruchomość na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej;
·Pełnomocnicy osób fizycznych oraz osoby fizyczne umocowane do działania w imieniu osób prawnych winny przedstawić notarialne poświadczone pełnomocnictwo;
·Pisemne oświadczenie, w jakich udziałach nastąpi nabycie prawa własności nieruchomości, jeżeli jako jeden uczestnik przetargu wystąpi więcej niż jedna osoba fizyczna lub prawna;
·Pisemną zgodę drugiego małżonka na nabycie przedmiotowego lokalu za cenę ustaloną w przetargu, w przypadku jeżeli w małżeństwie uczestnika przetargu nie obowiązuje rozdzielność majątkowa, a do przetargu przystępuje jeden z małżonków (powyższe dotyczy również osób prowadzących działalność gospodarczą, w tym w formie spółki cywilnej);
·Pisemną informację o ustanowionej rozdzielności majątkowej, jeżeli nieruchomość będzie nabywana przez jednego z małżonków;
·Pisemne oświadczenie, że nabycie nieruchomości następuje na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej;
·Pisemną informację, czy uczestnik przetargu jest cudzoziemcem w rozumieniu ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców;
·Oryginał dowodu wpłaty wadium;
·Pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z treścią niniejszego ogłoszenia o przetargu, tj. pełną treścią ogłoszenia i przyjęciu go bez zastrzeżeń oraz świadczenie o zapoznaniu się z informacją w zakresie przetwarzania danych osobowych.
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje, co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej. Wylicytowana cena sprzedaży płatna jest w całości przelewem na wskazane w protokole uzgodnień konto gminy i winna być odnotowana na rachunku gminy najpóźniej na dzień zawarcia umowy notarialnej. Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę do zawarcia umowy notarialnej. Organizator przetargu ustali z notariuszem termin i miejsce zawarcia umowy notarialnej i powiadomi o tym wygrywającego przetarg, najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wygrywający przetarg ponosi wszelkie opłaty i podatki zawiązane z zawarciem umowy. Wadium wpłacane przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Jeżeli osoba ustalona, jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy notarialnej, tj. nie stawi się w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu lub nie dokona wpłaty ceny nieruchomości, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. Po zawarciu aktu notarialnego, nabywca zobowiązany jest do złożenia w Urzędzie Miejskim w Miasteczku Śląskim deklaracji podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości. Uczestnik przetargu może, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu, zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Miasta Miasteczko Śląskie. W razie wniesienia skargi wstrzymuje się czynności związane ze zbyciem nieruchomości. W przypadku niezaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności zawiązane ze zbyciem nieruchomości. W przypadku niezaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za niezasadną, informację o wyniku przetargu podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń na okres 7 dni.
Oględzin lokalu można dokonywać po telefonicznym uzgodnieniu z Referatem Budownictwa, Gospodarki Gruntami i Geodezji.
Burmistrz Miasta Miasteczko Śląskie zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z ważnych powodów zgodnie z art. 38 ust. 4 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 z późn. zm.). Bliższych informacji dotyczących przetargu udziela Referat Budownictwa, Gospodarki Gruntami i Geodezji Urzędu Miejskiego w Miasteczku Śląskim, pokój nr 27 tel.: 393-80-38. Ogłoszenie o przetargu znajduje się na stronie internetowej: www.miasteczkoslaskie.bip.net.pl i www.miasteczko-slaskie.pl.