ZARZĄD POWIATU ZIELONOGÓRSKIEGO
działając zgodnie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
nieruchomościami (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.)
OGŁASZA
I przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż prawa własności lokali użytkowych stanowiących własność Powiatu Zielonogórskiego wraz z udziałem w gruncie i częściach wspólnych budynku, położonego w Sulechowie przy ul. Al. Niepodległości 33, przeznaczonych do sprzedaży, zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.).
Działka numer 325/18 o pow. 0,2078 ha położona jest w Sulechowie przy ulicy Aleja Niepodległości 33. Teren działki jest uzbrojony w podziemne przewody sieci urządzeń infrastruktury technicznej i komunalnej w pełnym zakresie bez CO zdalaczynnego. Budynek jest ogrzewany z kotłowni znajdującej się w budynku głównym Szpitala im. Ryszarda Rzepki w Sulechowie spółka z o.o.
Opis ogólny budynków
Zasadniczy budynek jest budynkiem mieszkalno-użytkowym, w zabudowie zwartej, dwu bryłowy składający się z części zasadniczej budynku o trzech kondygnacjach i w całości podpiwniczonej oraz z przylegającego budynku pomocniczego, jednokondygnacyjnego, w całości podpiwniczonego, z zewnętrznymi wejściami bezpośrednimi do części lokali. W budynku prowadzono na bieżąco gospodarkę remontową, lecz mimo tego w całym budynku należy wymienić stolarkę okienną i drzwiową, przeprowadzić remont kapitalny instalacji wodociągowej i elektroenergetycznej, a przede wszystkim wymienić piony kanalizacyjne. Budynki ogrzewane są z kotłowni znajdującej się w budynku głównym szpitala przy ul. Zwycięstwa 1. Rozdzielnia elektryczna znajdująca się w budynku przy Al. Niepodległości 33 obsługuje również część B budynku szpitala przy ul. Zwycięstwa 1. Zaopatrzenie w wodę pochodzi z ujęcia (studnia), które zaopatruje pomieszczenia przy Al. Niepodległości 33 oraz budynek szpitala przy u. Zwycięstwa, zapasowym źródłem wody jest instalacja miejska. Węzły znajdują się we władaniu Szpitala, są przewidziane do likwidacji, dlatego zajdzie potrzeba wykonania samodzielnych obwodów i założenia mierników dla poszczególnych lokali na koszt nabywców tych lokali. Należy uwzględnić konieczność założenia ogrzewania dla każdego z lokali. Stan techniczny budynku określono jako średni.
W celu zabezpieczenia dostępu do drogi publicznej na działce nr 325/18 została ustanowiona nieodpłatna służebność gruntowa polegającą na prawie swobodnego przechodu i przejazdu przez tę działkę do działki nr 325/17 na rzecz każdoczesnego właściciela lub współwłaściciela działki nr 325/17.

– Przetarg odbędzie się w dniu 10 października 2025 r. o godzinie 9.00.w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 5, pokój nr 208.

– Przedmiotowe lokale posiadają świadectwo charakterystyki energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r. poz. 101).
– Lokale znajdują się we władaniu Szpitala im. Ryszarda Rzepki w Sulechowie Spółka z o.o. na podstawie umowy użyczenia. Do dnia zawarcia notarialnej umowy sprzedaży umowa użyczenia dotycząca przedmiotowych lokali zostanie rozwiązana/wypowiedziana. Poza w/w umową użyczenia lokale są wolne od obciążeń i zobowiązań.
– Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wady ukryte zbywanych lokali.
– Nieruchomość, w której znajdują się przedmiotowe lokale posiada dostęp do drogi publicznej.
– Nabywca zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia w protokole z przetargu i umowie notarialnej, że:
- wiadomym jest mu, iż sprzedaż lokalu następuje na podstawie danych uwidocznionych w katastrze nieruchomości,
- znany jest mu przedmiot przetargu i przyjmuje go bez zastrzeżeń oraz nie wnosi jakichkolwiek zastrzeżeń, co do wyglądu i stanu przedmiotowego lokalu.
– Niezależnie od podanych wyżej informacji, nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się ze stanem prawnym i faktycznym lokalu.
– Wadium w pieniądzu w podanej wyżej wysokości należy wpłacić w terminie do dnia 6 października 2025 r. na konto Powiatu Zielonogórskiego Nr: 93 1600 1156 1848 5780 8000 0003, (ze wskazaniem tytułu wpłaty wadium, numeru lokalu oraz uczestnika przetargu w przypadku gdy uczestnikiem jest inny podmiot niż dokonujący wpłaty). Za datę wniesienia wadium uznaje się datę wpływu środków pieniężnych na w/w rachunek bankowy.
– Oboje małżonkowie posiadający wspólność ustawową małżeńską biorą udział w przetargu osobiście lub za okazaniem pełnomocnictwa współmałżonka zawierającym zgodę na odpłatne nabycie lokalu.
– Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
– Osoby przystępujące do przetargu powinny posiadać dokument tożsamości.
– Osoby reprezentujące w przetargu podmioty gospodarcze zobowiązane są przedłożyć dokumenty niezbędne do ich reprezentowania tj. aktualny wypis z rejestru sądowego lub ewidencji działalności gospodarczej, umowę spółki, zgodę właściwych organów statutowych (zgodę wspólników) na nabycie lokalu. Uczestnicy biorą udział w przetargu osobiście lub przez pełnomocnika (pełnomocnictwo wymaga formy pisemnej).
– Cudzoziemcy, w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2278), zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej do uzyskania zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na nabycie nieruchomości, w przypadkach, gdy zgoda ta jest wymagana przepisami prawa. W przypadku nieuzyskania zezwolenia przed zawarciem aktu notarialnego wpłacone wadium przepada na rzecz Powiatu Zielonogórskiego.
– Uczestnikom przetargu, którzy nie wygrali przetargu, wpłacone wadium zostanie zwrócone nie później niż przed upływem 3 dni od dnia przetargu.
– Termin zawarcia umowy notarialnej zostanie ustalony najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
– Cena nieruchomości osiągnięta w przetargu płatna jest jednorazowo, nie później niż do dnia zawarcia umowy w formie aktu notarialnego.
– Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
– Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (jednolity tekst Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.), jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy notarialnej w ustalonym miejscu i terminie, organizator przetargu może odstąpić od umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
– Organizator przetargu umożliwi obejrzenie przedmiotowych lokali, po uprzednim kontakcie telefonicznym pod nr 68 45 27 523 i ustaleniu terminu.
– Bliższych informacji w sprawie przetargu można uzyskać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze ul. Podgórna 5 pokój nr 101 lub telefonicznie pod nr tel. 68 45 27 523.
– Ogłoszenie o przetargu zamieszcza się w prasie elektronicznej Infopublikator.pl. spełniającej wymogi § 6 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów i rokowań na zbycie nieruchomości (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
– Ogłoszenie o przetargu jest opublikowane na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze www.powiat-zielonogorski.pl i na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.powiat-zielonogorski.pl
ZASTRZEGA SIĘ PRAWO ODWOŁANIA PRZETARGU.
Zielona Góra, dnia 8 sierpnia 2025 r.