Najświeższe ogłoszenia z całej Polski

Wydanie nr:

312/2024

z dnia

07.11.2024

Ogłoszeń w bazie:

9371
/
/
Obwieszczenie o wydaniu decyzji w sprawie AB.6740.317.2024.MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 420182K ul. Kasprusie w miejscowości Zakopane na odcinku 56.50 m tj. od km 0+089.50 do km 0+146.00”

OGŁOSZENIE

Obwieszczenie o wydaniu decyzji w sprawie AB.6740.317.2024.MB o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 420182K ul. Kasprusie w miejscowości Zakopane na odcinku 56.50 m tj. od km 0+089.50 do km 0+146.00”

Znak: AB.6740.317.2024.MB

Zakopane, dnia 6 listopada 2024 r.

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 11a, art. 11f ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – dalej specustawa drogowa, oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej kpa

STAROSTA TATRZAŃSKI

zawiadamia, że decyzją nr 6/2024 z dnia 6 listopada 2024 r. udzielił Burmistrzowi Miasta Zakopane z siedzibą przy ul. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane zezwolenia na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 420182K ul. Kasprusie w miejscowości Zakopane na odcinku 56.50 m tj. od km 0+089.50 do km 0+146.00”.

Inwestycja zlokalizowana jest w granicach administracyjnych:
 gmina: Zakopane,
 powiat: tatrzański,
 województwo: małopolskie
 jednostka ewidencyjna: 121701_1 Zakopane
 obręb: 0005 Zakopane, 0008 Zakopane.

Projektowana inwestycja planowana jest do realizacji na terenie województwa małopolskiego,
w powiecie tatrzańskim, w gminie Zakopane, w miejscowości Zakopane, na niżej wymienionych działkach ewidencyjnych, które znajdują się:

  1. między liniami rozgraniczającymi teren rozbudowanej drogi gminnej nr 420182K
    (ul. Kasprusie) zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy (w odniesieniu do nieruchomości, które podlegają podziałowi – przed nawiasem podano numer działki, która powstaje w wyniku zatwierdzenia podziału i jest przeznaczona pod drogę, w nawiasie podano numer działki przed podziałem):
    a) działki przeznaczone pod inwestycję do przejęcia w całości:
  • jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
    230/1 230/2 829/1 829/2
    b) działki przeznaczone pod inwestycję podlegające podziałowi
    Uwaga: gdzie:
    (0000) – nr działki przed podziałem (dotychczasowy)
    0000/1 – nr działki powstałej z podziału przeznaczonej pod drogę
  • jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
    1029/2 (1029) 1029/4 (1029)
  • jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0008:
    237/5 (237/2) 239/1 (239) 238/1 (238)
  1. między liniami rozgraniczającymi teren, w granicach projektowanych pasów drogowych innych dróg publicznych, objętych obowiązkiem budowy innych dróg publicznych, zgodnie
    z art. 11f ust. 1 pkt 2 i art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy
  • NIE DOTYCZY
  1. w terenie objętym obowiązkiem przebudowy zjazdów, zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. h specustawy1:
  • NIE DOTYCZY
  1. w terenie objętym obowiązkiem i terminem rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. c specustawy1:
  • jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
    230/1 829/1 829/2
  1. w terenie objętym obowiązkiem budowy sieci uzbrojenia terenu, zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy1:
  • NIE DOTYCZY
    1)w odniesieniu do nieruchomości, które podlegają podziałowi – przed nawiasem podano numer działki, numer działki, która powstaje w wyniku zatwierdzenia podziału i posiadania dotychczasowe przeznaczenie, w nawiasie podano numer działki przed podziałem, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do niniejszej decyzji.
  1. w granicach terenu niezbędnego do realizacji inwestycji – tern wód płynących, zgodnie z art. 20a specustawy drogowej:
  • jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
    669
    Jednocześnie :
  • zatwierdzam podział nieruchomości, zgodnie z Załącznikiem Nr 2,
  • zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany stanowiący Załącznik Nr 3 do niniejszej decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej,
  • nakładam na Inwestora nw. obowiązki:
  • rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, na działkach wymienionych w ww. punkcie 4 i 6 niniejszej decyzji. W zakresie realizowanej inwestycji rozbiórce podlega istniejący budynek mieszkalno-usługowy znajdujący się na działce ewidencyjnej numer 230/1 oraz rozbiórce podlega garaż znajdujący się w części południowej przedmiotowej działki. Dodatkowo przewiduje się rozbiórkę istniejących konstrukcji oporowych oraz chodnika kolidującego z planowaną inwestycją.
    Działka na której znajdują się budynki do rozbiórki nie podlega ochronie i nie jest wpisana do rejestru zabytków.
  • określenie nieruchomości stanowiących wody płynące, na których prowadzona będzie inwestycja, zgodnie z art. 20a ustawy o szczegółowych zasadach przygotowania
    i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, na działkach wymienionych w ww. punkcie 6 niniejszej decyzji.
    • Obowiązek Wp1 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie nieodpłatnego zajęcia terenu wód płynących na powierzchni:
  • 5,0m2 dla działki ewid. nr 669.
  • zezwalam na wykonanie ww. obowiązków, o których mowa w ww. punktach od 2 do 6
    i jednocześnie określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości wymienionych w ww. punktach od 3 do 6 niniejszej decyzji,
  • określam termin odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości
    i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń w terminie nie krótszym niż 120 dni od dnia,
    w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna,
  • nadaje się niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności, zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, zobowiązuje m. in. do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżniania lokali i innych pomieszczeń, uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi, uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych i uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.
    W uzasadnieniu wskazuje się, iż rozbudowa drogi:
  • zwiększy płynność ruchu i poprawi bezpieczeństwo na przedmiotowym odcinku, poprzez budowę jezdni o pełnych parametrach dla drogi klasy L (aktualnie odcinkami występuje zawężenie jezdni do jednego pasa ruchu), chodnika, przebudowę zjazdów, wykonanie oznakowania i poprawę czytelności drogi – w związku z występowaniem budynku bezpośrednio wzdłuż istniejącej jezdni oraz brak chodników po stronie budynku przeznaczonego do rozbiórki, poruszanie się pieszych po przedmiotowej drodze jest utrudnione, należy nadmienić, iż przedmiotowy teren znajduje się
    w centrum miasta, na terenie zabudowy.
  • uzyskanie ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pozwoli starać się
    o dofinansowanie przedmiotowej inwestycji w najbliższym naborze do „Funduszu Dróg Samorządowych”, co pozwoli zrealizować przedmiotową inwestycję w najbliższym możliwym terminie – aby ubiegać się o dofinansowanie Zarządca Drogi zobowiązany jest posiadać ważne pozwolenie na budowę oraz być właścicielem gruntów na których przewidziana jest inwestycja.

Szczegółowe ustalenia i warunki niezbędne dla realizacji ww. inwestycji.

I. Charakterystyka i zakres rzeczowy inwestycji oraz zmiany w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.

   Zamierzenie budowlane obejmuje realizację rozbudowy budowli (obiektu liniowego) – tj. drogi gminnej klasy „L” nr 420182K na odcinku od km 0+089.50 do km 0+146.00 w zakresie:

• Rozbudowy jezdni o nawierzchni bitumicznej o podstawowej szerokości 5,50m – na odc. km 0+089.50 do km 0+146.00; L=56.50m;
• Budowy chodnika lewostronnego o podstawowej szerokości 2,00m – na odc. km 0+089.50 do km 0+146.00; L=56.50m;
• Przebudowy chodnika prawostronnego o podstawowej szerokości 2,00m – na odc. km 0+089.50 do km 0+146.00; L=56.50m;
• Przebudowy lewostronnych miejsc postojowych – na odc. km 0+089.50 do km 0+134.50; L=45.00m;
• Budowy lewostronnej monolitycznej konstrukcji oporowej – na odc. 0+108.00 – 0+134.50; L=26.50m
• Rozbiórki, budowy i rozbudowy urządzeń wyposażenia technicznego drogi gminnej:
o Budowa kanalizacji deszczowej nie jest przedmiotem niniejszego wniosku. Przedmiotowa inwestycja łączy się z budową kanalizacji deszczowej wzdłuż
ul. Kasprusie przyjętą skutecznym zgłoszeniem w Starostwie Tatrzańskim znak: AB.6743.930.2023.BK
o Wody opadowe z przedmiotowej inwestycji zostaną ujęte w system projektowanej wg odrębnego opracowania kanalizacji deszczowej
• Przebudowy zjazdów indywidualnych – szt. 5 z drogi gminnej nr 420182K:
o str. prawa (5 szt.):
0+104.00 0+109.00 0+113.00
0+120.00 0+129.00
• Budowy przejścia dla pieszych;
• Rozbiórki budynków,

DZIAŁKI OBJĘTE PODZIAŁEM NIERUCHOMOŚCI

LPOkreślenie położenia (gmina, Obręb, jednostka ewid.)STAN DOTYCHCZASOWYSTAN PROJEKTOWANY
Nr działki
ewidencyjnej
Pole powierzchni ewidencyjnej [ha]Nr działki
ewidencyjnej
Pole powierzchni ewidencyjnej [ha]Właściciel
1Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane 230/10.0334230/10.0334nabywca
2Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane  230/2  0.0011230/20.0011nabywca
3Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane  829/1  0.0202829/10.0202nabywca
4Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane  829/2  0.0036829/20.0036nabywca
5Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane1029 0.62021029/10,0627dotychczas.
1029/20,0381nabywca
1029/30,5189dotychczas.
1029/40,0005nabywca
6Zakopane; 0008; 121701_1 Zakopane  237/2  0.0056237/50.0026nabywca
237/60.0030dotychczas.
7Zakopane; 0008; 121701_1 Zakopane  238  0.0407238/10.0001nabywca
238/20.0406dotychczas.
8Zakopane; 0008; 121701_1 Zakopane2390.0530239/10.0002nabywca
239/20.0528dotychczas.

W wyniku zatwierdzenia niniejszą decyzją podziałów nieruchomości, ww. działki ewidencyjne, przeznaczone pod inwestycję „nabywca” i położone między liniami rozgraniczającymi teren rozbudowywanej drogi gminnej nr 420182K i między liniami rozgraniczającymi teren,
w granicach projektowanych pasów drogowych innych dróg publicznych
zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 2 specustawystają się z mocy prawa własnością Gminy Miasta Zakopane z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna – za odszkodowaniem ustalonym przez Starostę w odrębnej decyzji.

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zgodnie z art. 12 ust. 3 specustawy, stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i w katastrze nieruchomości.

Do egzekucji obowiązków wynikających z niniejszej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stosuje się przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

Zgodnie z art. 12 ust. 7 specustawy, jeżeli przemawia za tym interes społeczny lub gospodarczy Skarb Państwa lub jednostka samorządu terytorialnego może zrzec się w całości lub części odszkodowania za nieruchomości przejmowane na rzecz Gminy Miasta Zakopane w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oświadczenie to składa się do organu, który wydaje decyzję ustalającą wysokość odszkodowania za ww. nieruchomości.

Decyzji tej nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Właściwy zarządca drogi, zgodnie z art. 20 ust. 3 specustawy drogowej, otrzymuje z mocy prawa nieodpłatnie, w trwały zarząd nieruchomości nabyte na własność Gminy Miasta Zakopane na cele budowy drogi z dniem, w którym niniejsza decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna (ustanowienie trwałego zarządu stwierdza Starosta Tatrzański w drodze odrębnej decyzji). Do egzekucji obowiązków wynikających z niniejszej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stosuje się przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

W przypadku kiedy dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej niniejszą decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda nieruchomość niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności, wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego (art. 18 ust. 1e pkt 1 specustawy drogowej).

Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję, tj. Starosty Tatrzańskiego na adres: ul. Chramcówki 15, 34 – 500 Zakopane, bądź elektroniczną skrzynkę podawczą pod adres: /21ow7kfm9w/SkrytkaESP lub /21ow7kfm9w/Skrytka w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Na podstawie art. 127a § 1 kpa, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 kpa).

Ww. decyzję doręcza się wnioskodawcy oraz zawiadamia o jej wydaniu pozostałe strony
w drodze obwieszczenia, zamieszczonego na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Miasto Zakopane oraz w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zakopanem, a także publikowanego
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Miasto Zakopane i Starostwa Powiatowego
w Zakopanem,  a w ramach prasy lokalnej na stronie http://infopublikator.pl/.

Doręczenie uważa się za dokonane w dniu odbioru decyzji przez wnioskodawcę,
a dla pozostałych stron po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. ukazania się obwieszczenia o wydaniu decyzji (zgodnie z art. 49 kpa). Ponadto, zawiadomienie o wydaniu decyzji wysyła się dotychczasowym właścicielom i użytkownikom wieczystym na adres wskazany
w katastrze nieruchomości. Doręczenie zawiadomienia na adres wskazany w katastrze nieruchomości jest skuteczne.

Strony będące uczestnikami postępowania lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 kpa mogą zapoznać się z treścią decyzji i aktami sprawy znak: AB.6740.317.2024.MB w Wydziale Budownictwa Starostwa Powiatowego w Zakopanem przy ul. Chramcówki 15, pokój  nr 23 (parter):

– w poniedziałki od1230 do 1530; – we wtorki i czwartki od 1200 do 1500;- w środy od800 do 1100
– w piątki od 1130 do 1430
,  po wcześniejszym telefonicznym umówieniu – nr telefonu: 18 20 17 100 wew. 64.

z up. Starosty

p.o. Naczelnik Wydziału Budownictwa

mgr inż. arch. Marta Słotwińska-Kluska      

[podpis elektroniczny

SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA

INNE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie nr 63/2024 Wójta Gminy Zbiczno

Wójt Gminy Bogdaniec podaje do publicznej wiadomości V wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaż

Starosta Tatrzański informuje, że został zebrany materiał dowodowy niezbędny do zakończenia postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia i wypłaty odszkodowania za nieruchomość oznaczoną jako dz. ewid. nr 134/8 i 134/14 obr. 006 Zakopane o łącznej pow. 0,0172 ha