Znak: AB.6740.317.2024.MB
Zakopane, dnia 6 listopada 2024 r.
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 11a, art. 11f ust. 3, ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych – dalej specustawa drogowa, oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej kpa
STAROSTA TATRZAŃSKI
zawiadamia, że decyzją nr 6/2024 z dnia 6 listopada 2024 r. udzielił Burmistrzowi Miasta Zakopane z siedzibą przy ul. Kościuszki 13, 34-500 Zakopane zezwolenia na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 420182K ul. Kasprusie w miejscowości Zakopane na odcinku 56.50 m tj. od km 0+089.50 do km 0+146.00”.
Inwestycja zlokalizowana jest w granicach administracyjnych:
gmina: Zakopane,
powiat: tatrzański,
województwo: małopolskie
jednostka ewidencyjna: 121701_1 Zakopane
obręb: 0005 Zakopane, 0008 Zakopane.
Projektowana inwestycja planowana jest do realizacji na terenie województwa małopolskiego,
w powiecie tatrzańskim, w gminie Zakopane, w miejscowości Zakopane, na niżej wymienionych działkach ewidencyjnych, które znajdują się:
- między liniami rozgraniczającymi teren rozbudowanej drogi gminnej nr 420182K
(ul. Kasprusie) zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 2 specustawy (w odniesieniu do nieruchomości, które podlegają podziałowi – przed nawiasem podano numer działki, która powstaje w wyniku zatwierdzenia podziału i jest przeznaczona pod drogę, w nawiasie podano numer działki przed podziałem):
a) działki przeznaczone pod inwestycję do przejęcia w całości:
- jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
230/1 230/2 829/1 829/2
b) działki przeznaczone pod inwestycję podlegające podziałowi
Uwaga: gdzie:
(0000) – nr działki przed podziałem (dotychczasowy)
0000/1 – nr działki powstałej z podziału przeznaczonej pod drogę - jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
1029/2 (1029) 1029/4 (1029) - jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0008:
237/5 (237/2) 239/1 (239) 238/1 (238)
- między liniami rozgraniczającymi teren, w granicach projektowanych pasów drogowych innych dróg publicznych, objętych obowiązkiem budowy innych dróg publicznych, zgodnie
z art. 11f ust. 1 pkt 2 i art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. g specustawy
- NIE DOTYCZY
- w terenie objętym obowiązkiem przebudowy zjazdów, zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. h specustawy1:
- NIE DOTYCZY
- w terenie objętym obowiązkiem i terminem rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. c specustawy1:
- jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
230/1 829/1 829/2
- w terenie objętym obowiązkiem budowy sieci uzbrojenia terenu, zgodnie z art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. e specustawy1:
- NIE DOTYCZY
1)w odniesieniu do nieruchomości, które podlegają podziałowi – przed nawiasem podano numer działki, numer działki, która powstaje w wyniku zatwierdzenia podziału i posiadania dotychczasowe przeznaczenie, w nawiasie podano numer działki przed podziałem, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do niniejszej decyzji.
- w granicach terenu niezbędnego do realizacji inwestycji – tern wód płynących, zgodnie z art. 20a specustawy drogowej:
- jednostka ewidencyjna 121701_1 Zakopane, obręb 0005:
669
Jednocześnie : - zatwierdzam podział nieruchomości, zgodnie z Załącznikiem Nr 2,
- zatwierdzam projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany stanowiący Załącznik Nr 3 do niniejszej decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej,
- nakładam na Inwestora nw. obowiązki:
- rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, na działkach wymienionych w ww. punkcie 4 i 6 niniejszej decyzji. W zakresie realizowanej inwestycji rozbiórce podlega istniejący budynek mieszkalno-usługowy znajdujący się na działce ewidencyjnej numer 230/1 oraz rozbiórce podlega garaż znajdujący się w części południowej przedmiotowej działki. Dodatkowo przewiduje się rozbiórkę istniejących konstrukcji oporowych oraz chodnika kolidującego z planowaną inwestycją.
Działka na której znajdują się budynki do rozbiórki nie podlega ochronie i nie jest wpisana do rejestru zabytków. - określenie nieruchomości stanowiących wody płynące, na których prowadzona będzie inwestycja, zgodnie z art. 20a ustawy o szczegółowych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, na działkach wymienionych w ww. punkcie 6 niniejszej decyzji.
• Obowiązek Wp1 – obejmuje realizację części inwestycji drogowej w zakresie nieodpłatnego zajęcia terenu wód płynących na powierzchni: - 5,0m2 dla działki ewid. nr 669.
- zezwalam na wykonanie ww. obowiązków, o których mowa w ww. punktach od 2 do 6
i jednocześnie określam ograniczenia w korzystaniu z nieruchomości wymienionych w ww. punktach od 3 do 6 niniejszej decyzji, - określam termin odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości
i opróżnienia lokali oraz innych pomieszczeń w terminie nie krótszym niż 120 dni od dnia,
w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, - nadaje się niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności, zgodnie z art. 17 ust. 3 specustawy, zobowiązuje m. in. do niezwłocznego wydania nieruchomości, opróżniania lokali i innych pomieszczeń, uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi, uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych i uprawnia do wydania przez właściwy organ dziennika budowy.
W uzasadnieniu wskazuje się, iż rozbudowa drogi: - zwiększy płynność ruchu i poprawi bezpieczeństwo na przedmiotowym odcinku, poprzez budowę jezdni o pełnych parametrach dla drogi klasy L (aktualnie odcinkami występuje zawężenie jezdni do jednego pasa ruchu), chodnika, przebudowę zjazdów, wykonanie oznakowania i poprawę czytelności drogi – w związku z występowaniem budynku bezpośrednio wzdłuż istniejącej jezdni oraz brak chodników po stronie budynku przeznaczonego do rozbiórki, poruszanie się pieszych po przedmiotowej drodze jest utrudnione, należy nadmienić, iż przedmiotowy teren znajduje się
w centrum miasta, na terenie zabudowy. - uzyskanie ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pozwoli starać się
o dofinansowanie przedmiotowej inwestycji w najbliższym naborze do „Funduszu Dróg Samorządowych”, co pozwoli zrealizować przedmiotową inwestycję w najbliższym możliwym terminie – aby ubiegać się o dofinansowanie Zarządca Drogi zobowiązany jest posiadać ważne pozwolenie na budowę oraz być właścicielem gruntów na których przewidziana jest inwestycja.
Szczegółowe ustalenia i warunki niezbędne dla realizacji ww. inwestycji.
I. Charakterystyka i zakres rzeczowy inwestycji oraz zmiany w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu.
Zamierzenie budowlane obejmuje realizację rozbudowy budowli (obiektu liniowego) – tj. drogi gminnej klasy „L” nr 420182K na odcinku od km 0+089.50 do km 0+146.00 w zakresie:
• Rozbudowy jezdni o nawierzchni bitumicznej o podstawowej szerokości 5,50m – na odc. km 0+089.50 do km 0+146.00; L=56.50m;
• Budowy chodnika lewostronnego o podstawowej szerokości 2,00m – na odc. km 0+089.50 do km 0+146.00; L=56.50m;
• Przebudowy chodnika prawostronnego o podstawowej szerokości 2,00m – na odc. km 0+089.50 do km 0+146.00; L=56.50m;
• Przebudowy lewostronnych miejsc postojowych – na odc. km 0+089.50 do km 0+134.50; L=45.00m;
• Budowy lewostronnej monolitycznej konstrukcji oporowej – na odc. 0+108.00 – 0+134.50; L=26.50m
• Rozbiórki, budowy i rozbudowy urządzeń wyposażenia technicznego drogi gminnej:
o Budowa kanalizacji deszczowej nie jest przedmiotem niniejszego wniosku. Przedmiotowa inwestycja łączy się z budową kanalizacji deszczowej wzdłuż
ul. Kasprusie przyjętą skutecznym zgłoszeniem w Starostwie Tatrzańskim znak: AB.6743.930.2023.BK
o Wody opadowe z przedmiotowej inwestycji zostaną ujęte w system projektowanej wg odrębnego opracowania kanalizacji deszczowej
• Przebudowy zjazdów indywidualnych – szt. 5 z drogi gminnej nr 420182K:
o str. prawa (5 szt.):
0+104.00 0+109.00 0+113.00
0+120.00 0+129.00
• Budowy przejścia dla pieszych;
• Rozbiórki budynków,
DZIAŁKI OBJĘTE PODZIAŁEM NIERUCHOMOŚCI
LP | Określenie położenia (gmina, Obręb, jednostka ewid.) | STAN DOTYCHCZASOWY | STAN PROJEKTOWANY | |||
Nr działki ewidencyjnej | Pole powierzchni ewidencyjnej [ha] | Nr działki ewidencyjnej | Pole powierzchni ewidencyjnej [ha] | Właściciel | ||
1 | Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane | 230/1 | 0.0334 | 230/1 | 0.0334 | nabywca |
2 | Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane | 230/2 | 0.0011 | 230/2 | 0.0011 | nabywca |
3 | Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane | 829/1 | 0.0202 | 829/1 | 0.0202 | nabywca |
4 | Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane | 829/2 | 0.0036 | 829/2 | 0.0036 | nabywca |
5 | Zakopane; 0005; 121701_1 Zakopane | 1029 | 0.6202 | 1029/1 | 0,0627 | dotychczas. |
1029/2 | 0,0381 | nabywca | ||||
1029/3 | 0,5189 | dotychczas. | ||||
1029/4 | 0,0005 | nabywca | ||||
6 | Zakopane; 0008; 121701_1 Zakopane | 237/2 | 0.0056 | 237/5 | 0.0026 | nabywca |
237/6 | 0.0030 | dotychczas. | ||||
7 | Zakopane; 0008; 121701_1 Zakopane | 238 | 0.0407 | 238/1 | 0.0001 | nabywca |
238/2 | 0.0406 | dotychczas. | ||||
8 | Zakopane; 0008; 121701_1 Zakopane | 239 | 0.0530 | 239/1 | 0.0002 | nabywca |
239/2 | 0.0528 | dotychczas. |
W wyniku zatwierdzenia niniejszą decyzją podziałów nieruchomości, ww. działki ewidencyjne, przeznaczone pod inwestycję „nabywca” i położone między liniami rozgraniczającymi teren rozbudowywanej drogi gminnej nr 420182K i między liniami rozgraniczającymi teren,
w granicach projektowanych pasów drogowych innych dróg publicznych zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 2 specustawy – stają się z mocy prawa własnością Gminy Miasta Zakopane z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna – za odszkodowaniem ustalonym przez Starostę w odrębnej decyzji.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zgodnie z art. 12 ust. 3 specustawy, stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i w katastrze nieruchomości.
Do egzekucji obowiązków wynikających z niniejszej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stosuje się przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Zgodnie z art. 12 ust. 7 specustawy, jeżeli przemawia za tym interes społeczny lub gospodarczy Skarb Państwa lub jednostka samorządu terytorialnego może zrzec się w całości lub części odszkodowania za nieruchomości przejmowane na rzecz Gminy Miasta Zakopane w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oświadczenie to składa się do organu, który wydaje decyzję ustalającą wysokość odszkodowania za ww. nieruchomości.
Decyzji tej nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Właściwy zarządca drogi, zgodnie z art. 20 ust. 3 specustawy drogowej, otrzymuje z mocy prawa nieodpłatnie, w trwały zarząd nieruchomości nabyte na własność Gminy Miasta Zakopane na cele budowy drogi z dniem, w którym niniejsza decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna (ustanowienie trwałego zarządu stwierdza Starosta Tatrzański w drodze odrębnej decyzji). Do egzekucji obowiązków wynikających z niniejszej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stosuje się przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
W przypadku kiedy dotychczasowy właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości objętej niniejszą decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej odpowiednio wyda nieruchomość niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności, wysokość odszkodowania powiększa się o kwotę równą 5% wartości nieruchomości lub wartości prawa użytkowania wieczystego (art. 18 ust. 1e pkt 1 specustawy drogowej).
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem organu wydającego decyzję, tj. Starosty Tatrzańskiego na adres: ul. Chramcówki 15, 34 – 500 Zakopane, bądź elektroniczną skrzynkę podawczą pod adres: /21ow7kfm9w/SkrytkaESP lub /21ow7kfm9w/Skrytka w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Na podstawie art. 127a § 1 kpa, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna (art. 127a § 2 kpa).
Ww. decyzję doręcza się wnioskodawcy oraz zawiadamia o jej wydaniu pozostałe strony
w drodze obwieszczenia, zamieszczonego na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Miasto Zakopane oraz w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zakopanem, a także publikowanego
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Miasto Zakopane i Starostwa Powiatowego
w Zakopanem, a w ramach prasy lokalnej na stronie http://infopublikator.pl/.
Doręczenie uważa się za dokonane w dniu odbioru decyzji przez wnioskodawcę,
a dla pozostałych stron po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia, tj. ukazania się obwieszczenia o wydaniu decyzji (zgodnie z art. 49 kpa). Ponadto, zawiadomienie o wydaniu decyzji wysyła się dotychczasowym właścicielom i użytkownikom wieczystym na adres wskazany
w katastrze nieruchomości. Doręczenie zawiadomienia na adres wskazany w katastrze nieruchomości jest skuteczne.
Strony będące uczestnikami postępowania lub ich pełnomocnicy legitymujący się pełnomocnictwem sporządzonym zgodnie z art. 32 i 33 kpa mogą zapoznać się z treścią decyzji i aktami sprawy znak: AB.6740.317.2024.MB w Wydziale Budownictwa Starostwa Powiatowego w Zakopanem przy ul. Chramcówki 15, pokój nr 23 (parter):
– w poniedziałki od1230 do 1530; – we wtorki i czwartki od 1200 do 1500;- w środy od800 do 1100;
– w piątki od 1130 do 1430, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu – nr telefonu: 18 20 17 100 wew. 64.
z up. Starosty
p.o. Naczelnik Wydziału Budownictwa
mgr inż. arch. Marta Słotwińska-Kluska
[podpis elektroniczny